Menu

FAQ

Často kladené dotazy

Q: Co potřebuji pro sjednání služby AutoCare?

A: Pro sjednání pojištění potřebujete pouze údaje z malého technického průkazu vozidla, pro které bude služba AutoCare určena, a několik minut času – stačí vyplnit on-line objednávkový formulář, nebo zavolat na telefonní číslo 810 100 800.

Q: Odjíždím už zítra, stihnu si tuto službu ještě sjednat prostřednictvím internetu?

A: Ano, určitě stihnete. Pokud si po vyplnění on-line objednávky vyberete platbu kartou, bude pojistná smlouva aktivní ihned s platností od zvoleného data. Nejbližší možný termín je +1 den od data sjednání. Jestliže platební kartu s povolenými on-line platbami nemáte nebo preferujete-li převod z účtu, zašlete nám prosím e-mailem kopii elektronického potvrzení provedení transakce (tato služba je již běžně součástí internetového bankovnictví) na adresu pojisteni@europ-assistance.cz a my Vám smlouvu zaktivujeme.

Q: Mám Vám zaslat zpět mnou podepsaný originál smlouvy k pojištění AutoCare?

A: Originál pojistné smlouvy není třeba zasílat, za Váš souhlas se sjednáním pojištění asistenčních služeb AutoCare považujeme Vaši úhradu pojistného.

Q: Jak se dozvím, jestli jste obdrželi moji platbu za službu AutoCare?

A: Uhradíte-li pojistné převodem na náš účet, bude Vám po připsání platby zaslána potvrzující SMS zpráva. Pokud z nějakého důvodu SMS neobdržíte, napište nám prosím na e-mail pojisteni@europ-assistance.cz a my Vám obratem sdělíme, zda jsme platbu obdrželi. Při úhradě služby platební kartou probíhá platba ihned.

Q: Omylem jsem smazal e-mail s údaji pro provedení platby, co mám dělat?

A: Nic se neděje, napište nám prosím e-mail s Vašimi údaji (stačí RZ auta) a my Vám smlouvu zašleme znovu.

Q: Kdy dostanu asistenční kartu?

A: Asistenční kartu jste obdrželi v elektronické podobě spolu s dokumenty, které jsme Vám zaslali při sjednání programu AutoCare. Kartičku si můžete vytisknout a vystřiženou vložit například k dokladům od vozidla spolu s malým technickým průkazem.

Q: Udělal jsem chybu při vyplňování mých údajů. Jak ji mohu opravit?

A: Stačí nám napsat krátkou zprávu na adresu pojisteni@europ-assistance.cz. Údaje opravíme a zašleme vám zpět potvrzení, že je vše již pořádku.

Q: Je volání na asistenční linku AutoCare bezplatné?

A: Volání na asistenční linku je zpoplatněno dle tarifu Vašeho mobilního operátora či jiného poskytovatele telefonních služeb.

Q: Když telefonuji na asistenční linku, dovolám se do Čech?

A: Ano, asistenční centrála Europ Assistance sídlí v Praze. Vždy se dovoláte česky, případně slovensky hovořícímu koordinátorovi, který Vám pomůže událost vyřešit.

Q: Nevadí, že už mám nějaké asistenční služby sjednané v rámci povinného ručení a/nebo havarijního pojištění?

A: Pojištění AutoCare si samozřejmě můžete sjednat i v tomto případě. Díky vysokému limitu plnění a téměř žádným výlukám Vám AutoCare pomůže v jakékoliv situaci včetně takových, na něž se asistence Vaší pojišťovny vztahovat nebude.

Q: Je nějaký limit na počet událostí během trvání smlouvy?

A: Počet pojistných událostní není limitován. Počítáme s tím, že v zimě se vlivem mrazu můžete potýkat s vybitou baterií či se zamrzlou naftou, na letní dovolené Vás možná zaskočí propíchnutá pneumatika a na podzim třeba Vaše auto náhle odmítne pokračovat v jízdě – všechny tyto události jsou asistenční službou AutoCare kryty, takže se na svých cestách můžete cítit v bezpečí po celý rok, kdykoliv a kdekoliv.

Q: Vztahuje se AutoCare na mě jako na řidiče? Co když řídím více aut?

A: Pojištění AutoCare se vztahuje vždy jen na konkrétní vozidlo, které je uvedeno ve smlouvě. Pokud máte více aut a chcete při cestě s kterýmkoliv z nich využívat výhody programu AutoCare, je třeba uzavřít pojistnou smlouvu pro každý z těchto vozů.

Q: Prodal jsem vozidlo a chci proto roční program AutoCare zrušit, co mám udělat?

A: Pro zrušení programu stačí, když nám na e-mail pojisteni@europ-assistance.cz zašlete naskenovanou smlouvu o prodeji Vašeho vozu včetně data jeho prodeje a připojíte číslo účtu, na který si přejete zaslat zbylé pojistné.

Q: Prodal jsem vozidlo a koupil jsem si jiné. Mohu na něj převést roční program AutoCare, který jsem měl sjednaný pro původní vůz?

A: Pojistnou smlouvu převést nelze. Zašlete nám prosím žádost o zrušení programu (viz předchozí dotaz) a nevyčerpanou část pojistného Vám vrátíme zpět na účet. Další smlouvu pro Váš nový vůz si pak můžete sjednat on-line či telefonicky, kdykoliv Vám to bude vyhovovat.

Q: Když si sjednám roční program AutoCare a další rok již nebudu chtít službu využívat, musím smlouvu zrušit, aby mi nebyla automaticky prodloužena?

A: Roční program AutoCare u Europ Assistance uzavíráte vždy pouze na zvolené období, které je uvedeno ve smlouvě. K automatické prolongaci nedochází, nemusíte se tedy obávat, že byste v následujícím období museli platit za službu, kterou již nehodláte využívat, jen proto, že jste zapomněli smlouvu zrušit. Asi dva týdny před skončením platnosti smlouvy Vám zašleme návrh na uzavření nové pojistné smlouvy na další rok. Jestliže si již nepřejete pojištění AutoCare využívat, nemusíte na tento dopis reagovat (žádné sankce ani penále neuplatňujeme). Budeme však rádi, pokud si najdete chvilku a dáte nám e-mailem vědět, že smlouvu na další rok uzavírat nechcete.

Q: Nestihl jsem uhradit pojistné na další období, jak mám postupovat?

A: Nevadí, stačí částku uhradit a my po obdržení platby Vaši službu znovu aktivujeme. Přejete-li si posunout datum počátku platnosti smlouvy, napište nám na pojisteni@europ-assistance.cz a my Vám zašleme opravený návrh.

Q: Nabízíte krytí až do výše 75 000 Kč – z jaké vzdálenosti mi vůz v rámci tohoto limitu odtáhnete?

A: Limit plnění 75 000 Kč pro jednu pojistnou událost postačí na odtažení Vašeho vozu i z velmi vzdálených destinací, jež jsou oblíbeným cílem českých turistů, například z jižní Francie nebo z Norska. Q: Když budu mít poruchu nebo jiný technický problém s vozidlem v zahraničí a nezvládnu komunikaci s technikem nebo servisem v cizím jazyce, pomůže mi Váš koordinátor s domluvou?

A: Ano, tlumočení je zdarma součástí programu AutoCare.

Q: Co když se nám porouchá auto cestou na dovolenou a nepodaří se závadu rychle opravit? Musíme cestu zrušit?

A: Pokud se závadu nepodaří rychle odstranit, můžete si vybrat ze dvou možností. Rozhodnete-li se nechat vůz opravit v nejbližším servisu a pokračovat v cestě na dovolenou, pak máte nárok na poskytnutí náhradního automobilu po dobu opravy až na 5 dní. Zvolíte-li návrat domů i s celou posádkou, poskytneme Vám náhradní automobil pro dojetí do Vašeho bydliště a porouchaný vůz rovněž dopravíme do České republiky.

Q: Co znamená, že zajistíte mou cestu pro vyzvednutí vozidla, až bude hotová oprava v zahraničním servisu?

A: Zařídíme pro Vás jízdenku na vlak nebo letenku včetně dopravy na nádraží či letiště.

Q: Vztahuje se pojištění i na úhradu poškození nebo poruchy, kterou si zaviním sám? Například když nechám svítit světla a vybije se baterie, zabouchnu si klíče v autě nebo zaměním palivo či ho včas nedoplním?

A: Ano, na všechny tyto incidenty se pojištění AutoCare vztahuje.

Q: Podle čeho se rozhodujete, zda vozidlo odtáhnete zpět do České republiky, nebo jej necháte opravit v místním zahraničním servisu? Mohu o tom spolurozhodovat?

A: Rozhodujeme podle délky opravy. Pokud by oprava trvala déle než 24 hodin, můžete si vybrat, zda vůz necháte opravit v místním zahraničním servisu, nebo jestli využijete možnost odtahu do ČR.

Q: Když je vozidlo repatriováno do domovského servisu, znamená to, že jej mohu dát do servisu, kam běžně s autem jezdím, nebo servis v České republice vyberete Vy?

A: Servis v České republice si můžete vybrat, porouchaný automobil můžeme dopravit i do Vašeho bydliště.

Q: Jestliže je nutné zajistit náhradní ubytování, je z pojistného uhrazeno ubytování celé posádky vozu, nebo jen řidiče?

A: Ubytování je zajištěno pro celou posádku.

Q: Mohou program AutoCare využívat i autodopravci, nebo je určen jen pro fyzické osoby?

Ano, program AutoCare mohou využívat i autodopravci.

V případě dotazů nám neváhejte zavolat či napsat na: